понедельник, 5 февраля 2018 г.

ИНТЕРВЬЮ «Торбинкова Людинка»


А Вы знаете, что любой без исключения может сделать огромный вклад в экологию нашей планеты. Просто перестаньте пользоваться полиэтиленовыми пакетами. А «Торбинкова людинка» Вам в этом поможет!
Знакомтесь, Таля Винарська - засновниця бренду «Торбинкова Людинка»


1. Таля, поделитесь как давно и откуда появилась идея создания проекта «Торбинкова людинка»?
- Ідея з'явилася приблизно півтора роки тому (хоча офіційною датою народження ТЛ є 22 січня - день створення сторінки у ФБ і визначення назви) Тоді я сильно надихнулася ідеєю, що можна повноцінно жити, не утворюючи при цьому гори сміття щодня, залишати після себе мінімальний побутовий слід. На той момент моя родина уже сортувала сміття (зокрема, скло, метал, папір), в магазин ходили з великими торбами і повторно використовували пакети (багато разів наклеювали цінники на попередні). Але я відчувала, що можна зробити ще більше, наприклад замінити пакети, бо вони все ж рвались через певний час. Оскільки жодної достойної готової альтернативи не знайшлося на нашому ринку, довелося шукати варіанти, як зробити саме те, що мені потрібно і саме таке, як треба - міцна легка тканина, яку легко прати після брудних овочів, без зайвих деталей і як довго проживе.

2. Как много людей в команде и основная деятельность проекта?
- Основна команда проекту - це я. Я шию, я веду сторінки в соцмережах, роблю фото, вибираю тканини, іноді щось нове вигадую. Але є багато людей, які допомагають мені, підтримують, радять. Раніше б ніколи не подумала, що сторонні, часто навіть незнайомі люди можуть так заряджати просто через те, що вони вважають мою мету - зробити світ менш пакетиковим і більш торбинковим (офіційна позиція ТЛ) - настільки важливою. Основна задача проекту, крім пошиття торбинок, - популяризація zero waste стилю життя. На сторінках у мережі я часто виставляю фото наших родинних походів за покупками, щоб людина, яка уже замислюється над зменшенням кількості сміття, мала готові рішення.

3. Кто и из чего шьет «торбинки»? Какой их срок использования и другие нюансы? Расскажите пожалуйста детальнее и об ассортименте.
Раніше мала постійну роботу і було важкувато працювати по 16-18 годин на добу, тоді був період, коли допомагала швея, але результатом я залишилась незадоволена, тому вирішила шити виключно сама, щоб завжди бути впевненою в якості кожної торбинки.
Є два типи торбинок - з плащівки для овочів/фруктів та бавовняні для круп/хліба. Термін експлуатації поки невідомий, оскільки перші торбинки, пошиті півтора роки тому досі у нас в експлуатації, майже кожного дня ходимо з ними по продукти. Наразі мені важко сказати, що має статися з торбинкою, щоб нею уже неможливо було користуватись. Дехто використовує торбинки для пакування одягу і взуття в поїздках, мені здається, при такому житті, торбинка може ще пережити свого власника. 😁
Крім торбинок, які, до речі, вміщають близько 2-3кг овочів і 1,5кг круп, є ще моє ноу-хау -штрудель, такий собі пенал для торбинок, дуже зручно складається, можна кинути в рюкзак, сумку і завжди знати, що торбинки є з собою

4. Где и по какой цене их можно приобрести?
Наразі купити можна лише на сторінках ТЛ у мережах Facebook та Instagram. Але в цьому році планую розширити географію і поселити торбинки в кількох фізичних магазинах в інших великих містах, в Києві, наприклад, та домовляюся з декількома інтернет-крамницями екоспрямування. Ціна варіюється в залежності від розмірів і кількості і складає 25-35 гривень

5. Как считаете, что еще можно и нужно сделать каждому из нас, чтобы кол-во пользователей одноразовых пакетов уменьшилось в разы?
Про те, щоб робити пакети відчутно платними, уже дуже часто говорять, тому я буду оригінальною. Мені здається, що один зі способів - це гарна пропаганда протилежного - багато-багаторазової тари для покупок - торбинок, контейнер, банок. Так, торбинки дуже зручні у користуванні! Вони ніколи не порвуться від хвостика груші або під тиском ваги, але ще вони гарні, якого завгодно кольору. Навря чи хтось захоче фотографувати свої покупки в пакетах 😉

6. Чем еще можно помочь планете? Возможно, зреют в голове новые проекты?
Мені до вподоби 5 принципів zero waste:
refuse
reduce
reuse (+repair)
recycle
rot
Про них можна почитати, як на мене, то до них і додати майже нічого, це те, що стосується використання ресурсів.
Звісно ж для «допомоги» планеті ще варто не забувати про те, що людство має сусідів, на яких наша діяльність впливає катастрофічно. Бо екологічний спосіб життя - це не лише про сміття і CO2, це й про любов, терпимість і співчуття, все ж таки на Марс ще не скоро полетимо, треба цю планету зберегти з усім її різноманіттям і балансом

7. Кого из своих единомышленников можете порекомендовать послушать, почитать?
Є дві жінки, які мене неймовірно надихають - Беа Джонсон (яка, до речі, буде в Києві 12 травня) і Лорен Сінгер, з якої і почався весь мій шлях в сторону нульових відходів. Вони знімають прекрасні, дуже гарні відео про своє життя, є чому повчитись, перфекціоністам і мінімалістам взагалі обов'язково до перегляду 😁
Ще є уже немало потужних українських проектів - Zero Waste Lviv, Kharkiv Zero Waste, Еколтава. У останніх, до речі, з початку року запустився корисний флешмоб «52+1 кроки мого свідомого життя», щотижня вони публікують поради про те, як підвищити свій рівень екологічності


8. Возможно вам есть что-то добавить от себя?
Наприкінці я би хотіла ще раз підкреслити важливість переходу на багаторазову альтернативу, це єдиний спосіб зупинити цю велетенську хвилю переспоживання, яка на нас суне зі збільшенням кількості населення Землі. І звісно, користуйтесь торбинками, бо це направду покращує стан довкілля, запобігає загибелі тварин і робить вас відомими на базарі 😉


Спасибо за интервью, процветания проекту!

Комментариев нет:

Отправить комментарий